De ce este atât de important să practicăm recunoștința?

Sunt 86.400 secunde într-o zi. Ai folosit una dintre aceste secunde să spui mulțumesc?

Manifestând recunoștința este una dintre cele mai rapide căi de a-ți schimba starea negativă în pozitivă.

Recunoștința este o emoție similară cu aprecierea, iar cercetările psihologice pozitive au găsit motive neurologice pentru care atât de multe persoane pot beneficia de această practică generală de a-și exprima mulțumirile pentru viața noastră, chiar și în momentele de provocare și schimbare.

Ralph Waldo Emerson are un sfat bun pentru noi:  „Cultivă obiceiul de a fi recunoscător pentru fiecare lucru bun care îți vine și de a mulțumi continuu. Și pentru că toate lucrurile au contribuit la înaintarea ta, ar trebui să incluzi toate lucrurile în recunoștința ta. ”

Ce este recunoștința?

Mulți dintre noi ne exprimăm recunoștința spunând „mulțumim” cuiva care ne-a ajutat sau ne-a dat un cadou. Din perspectivă științifică, însă, recunoștința nu este doar o acțiune. Este, de asemenea, o emoție pozitivă care servește unui scop biologic.

Psihologia pozitivă definește recunoștința într-un mod în care oamenii de știință își pot măsura efectele și, prin urmare, susțin că recunoștința este mai mult decât să se simtă recunoscător. Este o apreciere mai profundă pentru cineva (sau ceva) care produce o pozitivitate mai îndelungată.

Scopul acestei emoții

Persoanele pot folosi recunoștința pentru a forma noi relații sociale sau pentru a le întări pe cele actuale.

Actele de recunoștință pot fi folosite pentru a-și cere scuze, pentru a face modificări și pentru a ajuta la rezolvarea altor probleme.

În mod alternativ, oamenii se pot simți milostivi, deoarece poate fi un proces intrinsec plin de satisfacții. Pur și simplu a fi recunoscător pentru a fi în viață este o modalitate excelentă de a te motiva pe tine însuți să profiți de fiecare zi.

Ideea că ziua de mâine nu este garantată este un motivator puternic pentru unii oameni să fie „cel mai bun eu” astăzi.

De ce funcționează recunoștința

Recunoștința este un act dezinteresat. Actele sale sunt făcute necondiționat, pentru a arăta oamenilor că sunt apreciați. Un dar care este dat liber. Recunoștința poate fi contagioasă, într-un mod bun.

 

Iată două procese care pot influența recunoștința:

1. Catharsis

Catharsis este procesul în care un individ eliberează emoții puternice. De exemplu, după un eveniment stresant sau traumatic, plânsul oferă un mijloc pentru o eliberare atât de puternică, purificând starea.

2. Reciprocitatea

În acest caz, este vorba despre schimbul de emoții pozitive. Când cineva realizează un act de recunoștință pentru o altă persoană, la rândul său, acea persoană poate fi motivată să facă ceva plin de milă pentru fosta persoană sau să continue favoarea pentru un străin.

Imaginează-ți ieșirea la o cafea cu un prieten care se oferă polticos să plătească pentru consum. Puteți discuta înainte și și după despre împărțirea facturii, dar în cazul în care insistă, este posibil să vă simțiți recunoscători și să aveți o datorie extinsă că următoarea cafea este „tratamentul vostru”.

În esență, acesta este exact modul în care funcționează reciprocitatea.

 

Iată o prezentare generală a descoperirilor psihologice recente legate de studiul recunoștinței.

Bunăstare îmbunătățită

Exprimarea mulțumirilor vă poate îmbunătăți sentimentul general de bunăstare. Oamenii recunoscători sunt mai agreabili, mai deschiși și mai puțin nevrotici.

Sudează relațiile

florin-beca-pachete-coaching-platinum

Recunoștința este, de asemenea, un instrument puternic pentru întărirea relațiilor interpersonale. Oamenii care își exprimă recunoștința unul față de celălalt tind să fie mai dispuși să-i ierte pe ceilalți și mai puțin narcisici.

Crește nivelul de optimism

Atunci când oamenii sunt optimiști în ceea ce privește bunăstarea și sănătatea lor, este mai probabil să acționeze în moduri care susțin un stil de viață sănătos.

O mai bună sănătate fizică și mentală

Un studiu realizat în străinătate în 2015 a arătat că pacienții cu insuficiență cardiacă care au completat jurnalele de recunoștință au avut inflamație redusă, somn îmbunătățit și dispoziții mai bune; acest lucru a redus simptomele insuficienței cardiace după numai 8 săptămâni.

Legătura dintre conexiunea minte-corp se aliniază la modul în care recunoștința poate avea un dublu beneficiu. De exemplu, sentimentul de apreciere ne ajută să avem minți mai sănătoase și un corp mai sănătos.

Moralitate bazată neurologic

Neuroștiința începe să exploreze ce face recunoștința creierului uman misterios.

Un studiu a măsurat răspunsul creierului la sentimentele de recunoștință cu ajutorul funcției de rezonanță magnetică funcțională (RMN), în anul 2015. Acești cercetători au stârnit sentimente de recunoștință în participanții lor și au descoperit că recunoștința a crescut activitatea în zonele creierului care se ocupă de moralitate, recompensă și judecată.

Citește: Ce este dezvoltarea personală

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.